Õpipädevus

Õpipädevus

Oodatav olukord

Kool toetab õpilase õpipädevuse arengut, soodustades õppimiseks vajalike teadmiste, oskuste ja uskumuste omandamist.

Hindamiskriteeriumid

Kooli dokumentides (õppekavas) on selgelt defineeritud õpipädevuse tähendus ja kokku lepitud õpilaste õpipädevuse toetamise tegevused ning erinevate osapoolte ülesanded.

On loodud erinevad õpetajate koostöise õppimise vormid (tunnivaatlused, õpetajalt õpetajale koolitused, õpiringid jm) õpipädevuse paremaks toetamiseks ainetunnis.

Koolis on loodud praktikad (mentorlus, klassijuhatamine, tugimeetmed, nõustamine, kursused vm), mis toetavad õpilaste õpipädevuse arengut süsteemselt.

Õpilaste õpipädevuse kohta kogutakse andmeid ja analüüsitakse selle seost akadeemilise edenemisega ning toetustegevusi planeeritakse süsteemselt.

Hindamisvahendid

Kriteeriumi täitmist saab tõendada õppijate ja õpetajate rahulolu küsitluste tulemustega. Soovitus vaadata õppijate rahulolu, muutuv õpikäsitus – õppijate hinnangud aktiviseerivate õppemeetodite kasutamisele koolis, alaskaalad – arengut toetav tagasiside; individuaalne tunnustamine; õppetöö mõtestatus; koostöine õpetamine. Õpetajate rahulolu koolikeskkonna erinevate aspektidega alaskaalad – õpetajate suhted õppijatega. Samuti Tallinna Ülikooli õpilasuurimuse andmetel õpistrateegiate kasutamise alaskaalad. Õpipädevuste testidega EISis.

Mis on Teadmuskool?

Teadmuskool on teaduspõhine kooliarenduse mudel,
mis aitab koolidel toetada eesti keelest erineva kodukeelega õppijat tema eesti keele oskuse, õpipädevuse ja identiteedi arendamisel. Lähtume sellest, et tõelised muutused saavad alguse õppijast ja on seotud kogu koolikultuuriga.

Kas soovid nõu või täpsustavat infot?

Võta meiega ühendust, kui soovid:

  • alustada enesehindamise protsessi,
  • liituda toetusprogrammiga,
  • arutada koostöövõimalusi,
  • või küsida tehisaru tööriistade kohta.

Saada meile kiri:

teadmuskool@narg.ee

Või helista:

+372 5377 7929

Vastame üldjuhul 3 tööpäeva jooksul