Hindamine
Oodatav olukord
Koolis toetatakse õpilast eestikeelses haridussüsteemis jätkamisel ja eesti keele oskuse arendamisel erinevates elusituatsioonides.
Hindamiskriteeriumid
- Kriteerium 1
- Kriteerium 2
- Kriteerium 3
- Kriteerium 4
- Kriteerium 5
- Kriteerium 6
- Kriteerium 7
Kooli dokumendites (õppekava) on selgelt defineeritud ja kokku lepitud eesti keele õppe toetamise eesmärgid, tegevused ning erinevate osapoolte ülesanded.
Koolimaja füüsilises ruumis kasutatakse eesti keele õpet toetavaid elemente.
Eestikeelsele õppele ülemineku tegevuskava on koostatud koostöiselt ja on realistlik, sh sisaldab õpetajate eesti keele oskuse toetamist.
Eesti keele omandamiseks pakutakse õpilastele erinevaid valikkursusi ja/või huviringe.
Kooli suhtluskeel on eesti keel, sh tunnivälistes tegevustes (raamatukogu, söökla jm).
Eesti keele populariseerimiseks (sh keeleteadlikkuse tõstmiseks) korraldatakse koolis erinevaid eesti keelt ja kultuuri tutvustavaid sündmusi.
Eesti keele õppe toetamiseks monitooritakse õpilaste keeleoskust ja planeeritakse vastavalt toetavaid tegevusi.
Hindamisvahendid
Kriteeriumi täitmist saab tõendada eesti keel teise keelena lähtetasemetestide, tasemetööde ja diagnostiliste testide tulemuste alusel. Samuti on soovitus vaadata eesti keel teise keelena lõpueksamite ja riigieksamite tulemusi ning gümnaasiumi panust eesti keele teise keelena riigieksamil. Lisaks keskmise hinde ja eksami tulemuste erinevuste hindamisel (kas statistiliselt oluline erinevus või mitte).