Toetus-
programm

Toetusprogramm

// Teadmuskooli toetusprogramm

Toetusprogramm Teadmuskooli
mudeli rakendamiseks

Teadmuskooli toetusprogramm on suunatud koolidele, kes soovivad teadlikult rakendada õppijakeskset ja tõenduspõhist arengumudelit. Programmi keskmes on eesti keelest erineva kodukeelega õppijate keeleoskuse, õpipädevuse ja identiteedi toetamine.

Programmi etapid:

// Teadmuskooli toetusprogramm

Toetusprogramm mudeli piloteerimisel:

 1. Ettevalmistus eneseanalüüsi:
1. Ettevalmistus eneseanalüüsi:
  • Teadmuskooli juhendid veebis;

  • sissejuhatav toetusprogrammi koolitus koolide meeskondadele (kuni 5 inimest koolist);

  • tõenduspõhise eneseanalüüsi koolitus (kuni 2 inimest koolist) - kuidas kasutada andmeid Teadmuskooli eneseanalüüsis.
  •  2. Kooli enesehindamise periood (2-3 kuud):
    2. Kooli enesehindamise periood (2-3 kuud):
  • Teadmuskooli juhtmeeskonna poolt nõustaja, kes aitab kooli eneseanalüüsi tegemisel.

  • Kool määratleb kõige olulisema parendusvaldkonna ja paneb paika lühikese arendusplaani. Arendusplaani koostamine toimub kooli eneseanalüüsi alusel ja Teadmuskooli tehisaru soovituste toel.


  •  3. Muutuste elluviimine Teadmuskooli mudeli praktikate näitel:
    3. Muutuste elluviimine Teadmuskooli mudeli praktikate näitel:
  • Teadmuskooli juhtmeeskonna poolt nõustaja, kes toetab kooli muutuste (arendusplaani) elluviimisel.

  • Kokkulepitud perioodi järel toimub kõigile koolidele kogemusseminar- kus jagatakse oma kogemusi Teadmuskooli mudeli toel muutuste elluviimisest oma koolis, sh kogub tagasisidet Teadmuskooli juhtmeeskond.
  • Teadmuskooli toetusprogrammi eesmärk

    on arendada koolide suutlikkust ise oma arenguvajadusi tõenduspõhiselt hinnata (sh mõju hinnata) ja kavandada tegevusi, mis toetavad kvaliteetse eestikeelse hariduse pakkumist kõikidele õppijatele.

    Toetusprogrammist

    1. Teadmuskooli tutvustav koolitus 

    Sissejuhatav koolitus aitab koolimeeskonnal mõista Teadmuskooli mudeli põhialuseid ning luua ühist arusaama, kuidas tõenduspõhiselt ja õppijakeskselt kooli arendada. Koolitusel tutvustatakse programmi ülesehitust, etappe ja seda, kuidas mudel toetab eesti keelest erineva kodukeelega õppijat. Rõhk on muutuste süsteemsel juhtimisel ja eesti keelest erineva kodukeelega õppijat toetava koolikultuuri kujundamisel. Osalejad saavad esmase ülevaate enesehindamise põhimõtetest ning võimalustest, kuidas Teadmuskooli kaudu oma kooli arengut toetada. Koolitus sobib kuni viieliikmelisele meeskonnale. 

    2. Tõenduspõhine eneseanalüüsi koolitus 

    See koolitus keskendub sellele, kuidas koguda ja analüüsida andmeid, et hinnata kooli olukorda süsteemselt ja sihipäraselt. Osalejad õpivad, kuidas kasutada enesehindamise raamistikku, mis aitab välja selgitada õppija arengut toetavad ja takistavad tegurid. Koolitus toetub praktilistele näidetele ning aitab seostada andmete tõlgendamist Teadmuskooli mudeli põhimõtetega. Eesmärk on toetada koolide suutlikkust teha kvaliteetseid, andmepõhiseid otsuseid. Koolitusel osalevad 1–2 inimest koolist, kes võtavad juhtrolli eneseanalüüsi läbiviimisel. 

    3. Personaalne nõustamine enesehindamise perioodil 

    Iga kool saab enesehindamise perioodil tuge nõustajalt, kes toetab koolimeeskonda analüüsi ettevalmistamisel, läbiviimisel ja tulemuste tõlgendamisel. Nõustamise fookuses on õppijate arenguvajaduste kaardistamine ja parendusvaldkondade määratlemine. Koostöös nõustajaga valmib andmetel põhinev eneseanalüüsi kokkuvõte, mis loob aluse arenguplaani koostamiseks. Nõustamine aitab tõsta koolimeeskonna teadlikkust ning kujundada jagatud arusaama kooli tugevustest ja kitsaskohtadest. Periood kestab 2–3 kuud. 

    4. Personaalne nõustamine muutuse elluviimise perioodil 

    Kui kool on koostanud arenguplaani, jätkub nõustamine selle elluviimise etapis. Nõustaja toetab meeskonda muutuste kavandamisel ja nende sidumisel Teadmuskooli mudeli praktikatega. Fookuses on õpetajate osalus arendusprotsessis, professionaalne eestvedamine ning muutuste sidusus erinevate kooli tasandite vahel. Nõustamine aitab hoida muutused fookuses ja toetab tegevuste mõjususe hindamist. Lähenemine on paindlik ja vastab iga kooli vajadustele. 

    5. Kogemusseminar 

    Toetusprogrammi viimane etapp on kogemusseminar, kus kõik osalenud koolid jagavad oma arengulugu ja õpikogemusi. Seminar võimaldab reflekteerida, millised muutused on aset leidnud ning millist mõju on need avaldanud koolikultuurile ja õppijatele. Samuti on see võimalus õppida teistelt ning tugevdada koolidevahelist võrgustikku. Teadmuskooli juhtmeeskond kogub seminaril tagasisidet ja kaardistab edasised arendussuunad. Kogemuste jagamine on oluline osa õppimisest – nii organisatsiooni kui üksikisiku tasandil. 

    Mis on Teadmuskool?

    Teadmuskool on teaduspõhine kooliarenduse mudel,
    mis aitab koolidel toetada eesti keelest erineva kodukeelega õppijat tema eesti keele oskuse, õpipädevuse ja identiteedi arendamisel. Lähtume sellest, et tõelised muutused saavad alguse õppijast ja on seotud kogu koolikultuuriga.

    Kas soovid nõu või täpsustavat infot?

    Võta meiega ühendust, kui soovid:

    • alustada enesehindamise protsessi,
    • liituda toetusprogrammiga,
    • arutada koostöövõimalusi,
    • või küsida tehisaru tööriistade kohta.

    Saada meile kiri:

    teadmuskool@narg.ee

    Või helista:

    +372 5377 7929

    Vastame üldjuhul 3 tööpäeva jooksul