Avaleht Hindamine
Hindamine
Hindamine
Avaleht Hindamine
Hindamine
Kuidas kool teab, mida muuta ja miks?
Teadmuskooli enesehindamise põhimõte on lihtne: muutused peavad olema andmetel põhinevad, õppijast lähtuvad ja kogu koolimeeskonna poolt ühiselt mõtestatud. Seepärast ei tähenda hindamine mitte üksnes mõõtmist, vaid eelkõige mõtestamist – kuidas toetame meie õppijate õpioskuste kujunemist, eesti keele oskuse arengut ja identiteediloomet ning kuidas meie kool täna sellele kaasa aitab?
Enesehindamine Teadmuskooli mudelis
Teadmuskooli programmis osalevad koolid viivad läbi enesehindamise, mis keskendub kolmele õppijat toetavale pädevusvaldkonnale:
1. Eesti keele oskus
2. Õpipädevus
3. Identiteet
Igas valdkonnas hindab kool, kuivõrd koolielu ja õppekorraldus toetavad õppija arengut. Hindamine toimub enesehindamise raamistiku alusel, mille aluseks on:
- kategooria – soovitud olukorra kirjeldus,
- hindamiskriteeriumid – millele analüüsis tähelepanu pöörata,
- tegevuskirjeldus – võimalikud tegevusnäitajad kriteeriumi hindamiseks,
- tõendid ja andmed, mis tõendavad, kooli hetkeolukorda konkreetses hindamiskategoorias.
Tõenduspõhisus ja andmekasutus
Teadmuskooli enesehindamine ei põhine oletustel. Iga kriteeriumi hindamiseks soovitatakse kasutada mitmekesiseid andmeid:
- dokumendianalüüs (nt arengukava, tööplaanid, õppekava),
- vaatlused (nt tunnid, koolikeskkond, õppematerjalid),
- õpitulemused (nt diagnostlised ja lähtetaseme testid, tasemetööd, riigieksamid),
- rahuloluküsitluste tulemused (õpilased, õpetajad, lapsevanemad),
- koolielu seire ja refleksioon (nt õpetajate eneseanalüüsid).
Koolid koguvad andmeid süsteemselt – osa tekib igapäevase töö käigus, osa eesmärgistatult kindla valdkonna hindamiseks.
Hindamisest muutusteni
Enesehindamise tulemusena kaardistab kool:
- oma tugevused,
- arendamist vajava valdkonna,
- ning koostab arenguplaani, mida toetab Teadmuskooli meeskond ja vajadusel ka tehisaru.
Eesmärk pole ainult olukorra hindamine, vaid koolimeeskonnaga kaasavalt kooli arendustegevuste kavandamine õppijate toetamiseks Teadmuskooli kolmes pädevusvaldkonnas.